Home About Tips Info Recipes Quotes

Sakitnya !!!


ASSALAMUALAIKUM 




Sungguh menguji aku dua tiga hari ni . . Tak tido langsung aku semalam . . Memang sat lagi qadar balik laa . . Mula-mula aku batuk, lepas tuu tumbuh ulser pulak . . Bukan satu tapi dua weyhh !!! Bila dah ada ulser sakit pulak gigi . . 3 batang gigi yang sakit . . Aku tengok bibir aku pun dah tebal semacam ala-ala Angelina Jolie gitu >..<

Bila dah ada ulser nii aku nak makan ubat batuk pun tak boleh sebab sakit yang amat kot ! Memang tak tertelan ahhh . . Aku stop terus makan . . Macam mana laa orang yang berani taruk garam kat ulser tuu eh ?? Kalau aku memang dah meraung dahhh . .

Hal gigi pulak sebab baru nak tumbuh gigi bongsu . . Aku tak pernah tahu pun pasal gigi bongsu ni . . Kawan aku cerita 2 tahun lepas . . Setahun kemudian terus tumbuh gigi bongsu nii . . Tumbuh kanan kiri serentak . . Huishhh memang sakit ! Kawan aku cakap kalau tumbuh gigi bongsu nii boleh demam . . Takat ni aku tak demam lagi laa . . Aku pelik pulak gigi bongsu aku nii tak keluar penuh . . Baru keluar separuh . . Dah masuk setahun lebih kot . .

Nasib baik aku tak ada gigi berlubang . . Kalau tak lagi sakitt nak menanggung derita ni . . Tambah-tambah sekarang bulan puasakan . . So memang kurang laa nak minum air . . Kalau sakit sangat aku asyik gosok gigi je . . Orang cakap makruhkan ? Tapi aku terpaksa kot sebab tak tahan . . Bibir pun dah asek kering je . .

Mak aku lagi laa lawak subuh tadi . . Dia suruh aku letak susu kat ulser tuu . . Aku dah pelik masa tuu . . Tak akan laa mak aku lupa pulak puasa ?? Hee sabar je laa :)


6 comments:

  1. cba letak ubat gigi dkat ulser tu.. ubat gigi jenama apa pn tkpa. saya dh pernh cba berkurang la sikit..

    ReplyDelete
  2. he3..nk thu ubat mujarab utk ulser?? try kumur pakai listerine =) confirm mnjadi..sy guna bt mcm 2 je..

    ReplyDelete
  3. @zakirasli @S.K.A : okee thnxx 4 sharing :D tapi tak sakittt ke ??? >.< macam sakittt je . . sy mkn ubat batuk tuu pn dh skit -____-

    ReplyDelete
  4. Jom syima.. cari entri yg ada nama syima cepattt... heeee.. http://tengkubutang.blogspot.com/

    ReplyDelete
  5. Yunk..cuba taruk gel bonjela.. ada jual di farmasi.. rasa pdih sikit jea ms mula sapu tp lama2 ok n sjukk j.. x sakit dh insyaAllah..mmg cpt jea baik.. slawat masa sapu kat ulcer tu.. smoga cpt smbuh yea..

    ReplyDelete